Logga in
Logga in
Lösenord
Kundvagnen är tom
Sök artiklar
Beställning
Visa bara anbudsartiklar
(Klicka bort bocken för att visa hela sortimentet)
Visa bara anbudsartiklar

Klicka bort bocken för att visa hela sortimentet
Produktgrupp
Version:
E-butik Flex (6.9)

KAVAT VÅRD. Artikel publicerad i UHPOs kundtidning nr 1 2013. Text Patrik Wirén

kavat

Mer vård och mindre administration

För Kavat Vård kommer den boendes behov alltid i första hand. Genom medlemskapet i UHPO kan företaget fokusera på vården och samtidigt hålla kostnaderna nere.

En unik egenskap för Kavat Vårds boenden är att de alla har en tydlig profil. La Casa vänder sig till spansktalande och i Spånga/Tensta finns ett omsorgsboende med persisk/arabisk inriktning. Förutom språkinriktningarna finns även Birger Jarl med sitt hotellkoncept och i höst öppnar ett nytt boende i Rimbo med spa-profil.

– Vi vill ha ett boende som vi själva skulle vilja bo på när vi blir äldre. Det handlar om att göra dagen meningsfull för de som bor här och att lyssna på hur de vill ha det, förklarar Helena Rådberg, ekonomichef och vice vd. Vi har växt väldigt snabbt på kort tid men vill egentligen inte bli så mycket större än vi är. Vi vill kunna behålla den närkontakt vi har i dag.

I Kavat Vårds värdegrund ingår att varje satsad krona ska gå till vården och komma de äldre till del. Overheadkostnaderna ska hållas så låga som möjligt. Här spelar UHPO en väldigt viktig roll.

– Vi har absolut ingen möjlighet att kontrollera leverantörerna och prisförhandla själva och då är det otroligt bra att ha UHPO. Tid är pengar och vi ska ha fokus på vården. Det andra ska bara finnas och fungera, konstaterar hon och tillägger att de har en hel del personlig kontakt med UHPO. Vi har stora möjligheter att själva påverka. Om vi till exempel hittar nya leverantörer som vi har behov av att handla med kontaktar vi UHPO som då försöker få fram ett avtal.

Förutom den ekonomiska och tidsmässiga vinsten vill Helena Rådberg nämna kvalitets- och miljösäkringen som en avgörande tillgång.

– Leverantörskontrollen är väldigt viktig för oss, att vi vet att vi handlar med seriösa leverantörer.

I dag gör Kavat Vård så stor del av sina beställningar som möjligt genom UHPOs storkundsavtal.

– Vi har bestämt oss för att använda UHPO och då vill vi göra det hela vägen, säger Helena Rådberg.


<< Tillbaka

UHPO HAR AVTAL MED
  • KONTAKT
    www.uhpo.se
    info@uhpo.se
    08 - 560 324 50
    Vanadisvägen 24
    113 46 Stockholm